Seat

Samochody marki Volkswagen, Skoda lub Seat wyposażone w silnik diesla posiadają także dwumas, który odpowiada za prawidłowe działanie napędu. Stosowane w samochodach Volkswagen koło dwumasowe nie jest jednak bezawaryjne – problemy mogą pojawiać się już na początku jego użytkowania po kilkunastu czy kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów. Zarówno sprzęgło, jak i koła dwumasowe powodują także problemy w samochodach starszych, które przejechały powyżej 100 tysięcy kilometrów. Problemy dotyczą przede wszystkim modeli wyposażonych w silniki diesla.

Seat

Nowy dwumas to wydatek około 1,7 tysiąca złotych (Audi, BMW, Mercedes lub Volkswagen to wydatek ponad 2 tys.). Aby taniej doprowadzić samochód do prawidłowego działania, rekomendowane jest przeprowadzenie regeneracji tych części. Zarówno koło dwumasowe, jak i sprzęgło mogą być poddane regeneracji. Cena jest wtedy zazwyczaj minimum dwa razy niższa niż w sklepach, a na zregenerowane części otrzymuje się gwarancję.

Koło dwumasowe Seat

Fachowo przeprowadzona regeneracja koła dwumasowego pozwala na przywrócenie mu właściwego działania. Dodatkowo realizowana jest regeneracja sprzęgieł dwumasowych. Obie te części po przeprowadzeniu regeneracji nie mają już wcześniej występujących usterek. Zarówno regeneracja kół dwumasowych, jak i sprzęgieł jest polecana już przy pojawieniu się pierwszych niepokojących objawów – stukania sprzęgła, skrzyni biegów, powstawania wibracji podczas jazdy. Wtedy koszty regeneracji będą także niższe niż bardziej zniszczonych części.

Seat

Przykładowe koszty:

Audi    1500 zł

Opel Vectra     1500 zł

Ford Mondeo 1300 zł

VW 1600 zł

Mercedes 2200 zł

Seat 1300 – 1600 zł

Skoda 1100-1400zł

Tarcza z dociskiem     średnio 800 zł